Reklamationsrätt & Retur

Reklamationsrätt & Retur

Reklamation:

  • Det finns en 2-årig reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom “rimlig tid” efter att du har upptäckt bristen/felet. 
  • Vid retur, reklamationer och användning av standardångerblankett ska dessa skickas till:
    ProShineNordic.se / Asbjørn Jørgensen
    Hvedevænget 15 (EJ fysisk adress, du kan inte fysiskt returnera varan på denna adress då det inte är en butik)
    4690, Haslev.

    Vi accepterar inte leveranser per efterkrav.

Retur:

  • Du ska skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen, vi rekommenderar att du vid retur beställer frakt med spårnings-ID. Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Handläggningen går snabbare om du även fyller i och bifogar vår ångerformulär.

    Du bär risken för varan från tidpunkten för varans leverans tills vi har mottagit den i retur.

Varans skick vid retur:

  • Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på hantering utöver det som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du får med andra ord prova varan som om du provade den i en fysisk butik.
  • Om varan är provad utöver det ovan beskrivna betraktas den som använd. Det innebär att du vid ångerköp endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans handelsmässiga värde vid tidpunkten för returen. För att få hela köpesumman tillbaka får du alltså endast prova varan utan att faktiskt använda den.

Återbetalning:

  • Om det är fråga om återbetalning, vänligen meddela bankuppgifter i form av clearingnummer och kontonummer, så att det överenskomna beloppet kan överföras. Dessa uppgifter kan utan risk meddelas per e-post eller annan elektronisk form, eftersom de inte är känsliga uppgifter och endast kommer att användas för att genomföra återbetalningen.

Återbetalning:

  • Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.

    Vid en eventuell värdeminskning, som du ansvarar för, kommer detta att dras från köpesumman.

    Vid användning av ångerrätten återbetalas alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ditt val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi mottagit meddelandet om din beslutning att använda ångerrätten.
  • Återbetalningen genomförs med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat.

    Vi kan hålla inne med återbetalningen tills vi har mottagit varan i retur, om du inte dessförinnan har tillhandahållit dokumentation för att du har returnerat den.

Ångerformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)

Standardångerformulär kan laddas ner som PDF här – standardångerformulär

Generelle oplysninger:

ProShineNordic
Hvedevænget 15
4690, Haslev
CVR nr.: 43260960
Telefon: 31484555
Email:Info@proshinenordic.dk

  • Priser hos ProShineNordic. Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms och avgifter. Vi förbehåller oss rätten att från dag till dag ändra priser utan förhandsgodkännande. Reservation för slutsålda varor.

  • ProShineNordic accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay och banköverföring. Betalningen dras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. Danska kronor och inkl. moms. Reservation för prisfel och slutsålda/utgångna varor.

Klagomöjligheter:

  • Klagomöjligheter – översikt och länkar:

    Om du har ett klagomål gällande en produkt som köpts i vår webbshop, kan du skicka ett klagomål till:
    Konkurrens- och Konsumentverkets Center för Klagomålslösning
    Carl Jacobsens Väg 35 2500 Valby

    Länk: www.forbrug.dk

    Om du är konsument med bosättning i ett annat EU-land kan du lägga fram din klagan på EU-kommissionens online klageplattform.
    Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    När du lägger fram en klagan här, måste du ange vår e-postadress: info@proshinenordic.dk