Leverans & Frakt

Leverans hos ProShineNordic

Förväntad leveranstid:

  • För varor i lager: Vi strävar efter att leverera inom 1-3 arbetsdagar för beställningar gjorda med DAO före kl. 17.30 på vardagar. Observera att leveransen kan ta lite längre tid i särskilda fall, till exempel under extremt väderförhållanden eller helgdagar.
  • Specialbeställda varor: Leveranstiden kan variera från 2-3 dagar beroende på produktens tillgänglighet hos våra lokala leverantörer. För produkter beställda internationellt kan leveranstiden vara längre. Vi gör vårt bästa för att ge ett exakt leveransdatum. 

Leveransmetoder:

DAO Paketbutik: Vi använder DAO som är ett billigare och bättre alternativ för att leverera paket alla veckans dagar, 375 dagar om året, även på söndagar – 1-3 dagar.

DAO Hemleverans: Om du önskar leverans direkt till din dörr, välj denna metod – 1-3 dagar.

  • Upphämtning:
    Det är INTE möjligt att hämta varor på vår adress. Detta är en lageradress.
  • Hålla dig Uppdaterad: 
    Efter att du har lagt en beställning kommer du att få en orderbekräftelse. När din order lämnar vårt lager, skickas ett e-mail med spårningsinformation. Om ditt paket skickas till en paketbutik kommer du också att få ett meddelande när det är klart för upphämtning.
  • Spåra ditt Paket:
    Använd ditt DAO-paketnummer för att följa din pakets framsteg. Detta ger dig möjlighet att se var ditt paket befinner sig.
  • Miljömedveten Frakt:
    Genom att välja ProShineNordic garanteras du en miljövänlig leverans. Alla sändningar är CO2-kompenserade. Dessutom gör vi en stor insats för att packa dina varor på ett miljövänligt sätt, genom att minimera användningen av förpackningsmaterial och prioritera återanvändbara material.

Ångerrätt

  • Du har 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbshop. Perioden räknas från den dag;

    – Du tar emot ordern.

    – Du tar emot den sista varan fysiskt, när det gäller en överenskommelse om flera olika varor, beställda i en order men levererade individuellt eller i flera omgångar.

    – Du tar emot det sista partiet, eller den sista delen fysiskt, när det gäller en överenskommelse om leverans av varor som består av flera partier/delar.

    – Du tar emot den första varan fysiskt, när det gäller regelbunden leverans av varor över en viss period.

    Du måste själv stå för returkostnaderna.

    Ånger måste anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och från ångerrätt ska du senast 14 dagar efter returnera sändningen. Meddelandet måste ges via e-post på info@proshinenordic.dk. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss, ska du använda vår ångerformulär på vår hemsida eller köpa frakt hos en fraktleverantör, *vi rekommenderar att beställa frakt med spårnings-id och skicka varan till:


    ProShineNordic

    Hvedevænget 15
    4690, Haslev, Danmark

    Du kan inte ångra köpet genom att enbart vägra att ta emot varan, utan att samtidigt ge ett tydligt meddelande om detta.

  • Varor undantagna från ångerrätten. Följande varutyper ingår inte i ångerrätten:

    – Varor som är tillverkade enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydligt personlig prägel.

    – Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygieniska skäl inte lämpar sig för retur, och där förseglingen har brutits efter leverans.

    – Varor som på grund av sin natur blir oskiljaktigt blandade med andra vid leverans.

    – Varor där plomberingen är bruten.

    – Utförda icke-finansiella tjänster, om leveransen av tjänsten har påbörjats med konsumentens förhandsgodkännande och medgivande om att ångerrätten upphör när tjänsten är fullständigt utförd.

    – Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens förhandsgodkännande och därmed förlorar sin ångerrätt.

    – Tidningar, tidskrifter eller magasin, dock undantaget prenumerationsavtal för sådana publikationer.

    – Avtal som ingåtts på offentlig auktion.

    – Varor som försämras eller blir föråldrade snabbt.